Semesterbilförsäljningsannonser är inte så effektiva

Semesterbilförsäljningsannonser är inte så Viktminskning Tabletter effektiva

I en ganska Scrooge esque rapport som släpptes av reklam utvärderingsföretaget Ace Metrix har kreativa fläckar för nya lyxmodellbilar som hyped semesteret misslyckats med att fungera så långt under fjärde kvartalet 2011.

En av undantagen, i kategorin icke lyxig, var Chevrolet, som fick höga poäng från Ace för sin 60: e hundraårsplats. Verkar som annonser som utnyttjar något känslomässigt svar fungerar bäst.

‘Det är otroligt att fyra av de’ topp Gå Ner I Vikt Snabbt Piller 10 ‘lyxbilannonserna var under norm’, säger Peter Daboll, Ace Metrix, VD. Han kallade det ett tecken på att ‘många bilmärken har gått bort från bra kreativa och fallit tillbaka på’ Köp det nu, din idiot ‘meddelanden inslagna i försäljningsevenemang och bågar.’

Några av de undersökta konsumenterna drog inga slag om wraps, bows och romans på de snötäckta uppfartningarna. Reagerar till den nuvarande Lexus ‘December to Remember’ -kampanjen, sa en av respondenterna: ‘Folk köper inte andra bilar, och även om de gjorde det, tror du att höra en irriterande jingle skulle verkligen leda dem till att de fick en ny Gå Ner I Vikt Snabbt bil? Nej!’

‘När vi började titta på bilar med bågar och ännu en Toytathon, var det nog redan,’ sa Daboll. ‘Att föreslå att någon köper en Lexus för sin make i dessa ekonomiska tider.’

Scorar om företagets uppmätta norm intervallet är från noll till 950 poäng, med hänsyn till relevans, övertygelse och kollisioner var fläckar från BMW, Audi och Cadillac. Daboll sa att de berättande annonserna, särskilt de från Chevrolet och BMW, bedömdes särskilt effektiv, i motsats till fläckar som fokuserade på försäljningsevenemang.

OBS KOMMENTARER: Automotive News har under de senaste månaderna övervakat en betydande ökning av antalet personliga attacker och missbruk av kommentarer på vår webbplats. Vi uppmuntrar våra läsare att uttrycka sina åsikter och argumentera för sina poäng. Vi förväntar oss oenighet. Vi förväntar oss inte att våra läsare slår på varandra. Om vi ​​ser upprepade beteenden kommer vi att förbjuda kommentaren. Hjälp oss att behålla en civil diskursnivå.