semester shopping säsong sträcker sig mot en stark finish

semester shopping säsong sträcker sig mot en stark finish

semester säsong och hjälpa den utmanade detaljhandeln slog försäljningsprognoser, sade branschforskningsgrupper. Utgiftsökningen i december kommer före Super Saturday den sista lördag före jul, vilket ofta sätter årliga rekord för detaljhandeln och är en av de mest trafikerade shoppingdagarna i året tillsammans med Black Friday.

Under de senaste åren har shopping under de sista veckorna bestämt framgången för säsongen. ‘Över hela linjen är hela säsongen upp ganska signifikant i år jämfört med förra året’, säger Glenn Fodor, senior vice president och informations- och analyschef på betalningsverksamheten First Data.

First Data Corp, som samlade data från försäljningssystem för 1,3 miljoner fysiska och online-återförsäljare, sade att den starka efterfrågan på kategorier som elektronik, apparater, byggmaterial, möbler och inredning ökade den totala detaljhandeln. Under 28 oktober-15 december ökade detaljhandeln med 5,4 procent jämfört med förra årets 2 procent.

Under femdagarna mellan Thanksgiving till Cyber ​​måndagen i år växte den 8 procent från 5,8 procent förra året, enligt First Data. Brett Lambi, som arbetar på försäkringsmäklare och var julköp för en handmixare för sin mamma på Macy’s på Chicago State Street, sa att han kände sig bättre Gå Ner ett Kilo I Veckan om Viktminskning Tabletter att spendera i år än i fjol på grund av en förbättrad arbetsmarknad. ‘Min budget är något mer än förra året men jag känner mig mer övertygad om att köpa ett köp i år’, sa han. detaljhandelsförsäljningen i november och reviderade oktobertalet uppåt och pekade på ett hoppa i hushållens utgifter, vilket står för cirka 70 procent av ekonomin. ‘Det här är en konsument som säger att jag har jobbat, fått en höjning, även förväntar mig en bonus. Ekonomin är verkligen humming’, säger Sarah Quinlan, senior vice vd koncernchef, Market Insights.

Mastercard spenderar utgifter genom att kombinera försäljningsaktivitet i MasterCards betalningsnätverk med uppskattningar av kontanter och andra betalningsblanketter. Quinlan sa också att e-handeln såg största delen av semesterhandelsförsäljningen någonsin i år på mer än 11 ​​procent på 6,6 miljarder dollar. Craig Johnson, konsultchef för Customer Growth Partners, berättade för Reuters att han nu uppskattar en försäljningsökning på 5,6 procent i november och december, uppifrån sin initiala uppskattning på 4,3 procent. han förväntar sig att detta år är den starkaste sedan innan den stora lågkonjunkturen började 2007 och försäljningsmomentet kommer sannolikt att förbli starkt fram till det nya året. Trots optimismen uttryckte vissa analytiker försiktighet när de fördjupade rabatterna i december. dagar kvar i år Går Man Ner I Vikt och i samband med fördjupning erbjudanden sedan Thanksgiving helgen. Vi tror att det fortfarande är för tidigt att deklarera semesterperioden en framgång, ‘sa Barclays i en anteckning till kunderna.