Emeril att lägga till krydda till Shop at Home säljkår

Emeril att lägga till krydda till Shop at Home säljkår

NASHVILLE, Tenn. Shop at Home Network sparkar upp det med ett avtal som serverar Chef Emeril Lagasse som vanligt på nätverksmenyn. ‘Det var visionen från början’, sa Judy Girard, som ledde up Food Network i sju år innan han blev president för Shop at Home 2004, strax efter att Scripps Networks köpte den elektroniska återförsäljaren. Scripps äger båda nätverken, tillsammans med de andra populära livsstilsmärkena HGTV, DIY Network och FINE LIVING. Senast köpte Scripps landsmusiknätet Great American Country. ‘Våra livsstilsmärken har så passionerad publik, människor som starkt identifierar allt som hänger samman med hem och mat, och ingen har ett mer lojalt följande än Emeril,’ har Girard lagt till. ‘I åratal har tittare e postade Food Network frågar, ‘Var kan jag få det köksredskap’ eller ‘Hur kan jag hitta att redskap Emeril används på sin show?’ De plattformar vi skapar tillåter Emeril att kombinera sin önskan att undervisa med sin passion för att dela produkter som gör matlagning lätt. ‘Den första av tre levande specialerbjudanden kommer premiär under primärtiden i juli, med ytterligare två slated för september och november flygdatum. Som värd för From Emeril ‘s Kitchen on Shop at Home, kommer Lagasse att visa matlagningsprodukter och detaljera produktens egenskaper och fördelar med att använda dem för att förbereda olika recept. Lagasse, vars topprankade show Emeril Live! Har varit en häftklammer på Food Network i mer än ett decennium, kommer också att involvera sous kockar från sitt testkök i New Orleans. De veckovisa segmenten från Emeril’s Kitchen kommer att vara värd av kockar och experter utbildade av Lagasse, som också kommer att vara en del av serien via tapade utseenden från hans New Orleans testkök och från hans kök på matnätverksstudiorna. Matlagningstema, som enkla sommarrätter, matlagning med barn och semesterunderhållning, kommer att återspeglas i presentationen och produktblandningen. Varje segment kommer att premiere i prime tid med re airings under helgedag och olika dagdelar genom veckan. Varor som säljs under specialerbjudandenna och veckorserien kommer att innehålla ett brett utbud av produkter till köket, inklusive köksredskap, redskap, små apparater och livsmedelsprodukter, varav många används regelbundet av Lagasse på Food Network. Några av produkterna är direkt anknutna till Lagasse, som bär den populära kockens namn, medan andra har blivit handplockade av Lagasse till försäljning på Shop at Home. ‘Vi ska göra det roligt och enkelt,’ sa Lagasse. ‘Allt man behöver göra är att titta och handla från Emeril’s Kitchen. Detta ger processen full cirkel för alla som älskar att laga mat eller för någon som bara lär sig att laga mat. ‘Scripps Networks kommer att dra nytta av populariteten och räckvidden för Food Network, nu i nästan 87 miljoner hushåll, såväl som dess webbplats i genomsnitt 6,5 miljoner unika besökare varje månad, för att korsa reklam från Emeril’s Kitchen. ‘Emeril är en av de mest kända och populära talangerna på tv och har berört miljontals människor med sin värme, karisma och energi’, säger John Lansing, president för Scripps Networks. ‘Han har varit avgörande för Food Networks tillväxt och vi ser fram emot vad som kommer från att utvidga detta förhållande till att inkludera Shop at Home.’ Sedan Scripps förvärvade Shop at Home i slutet av 2002 har den merchandising mixen flyttats till att omfatta mer hemrelaterade och livsstilorienterade produkter, såsom säng och bad, hemtillbehör, inredning, hantverk och köksredskap. Andra på luftvärdar från Scripps-varumärkena, inklusive HGTVs Joan Steffend och konstnärsexperten Carol Duvall, har visat och sålt produkter i dessa utökade kategorier på Shop at Home. ‘Vi har upplevt god tillväxt i dessa kategorier och vi ser möjlighet till ännu mer framgång, ‘sade Girard. ‘Våra kunder letar efter oss för kvalitetsprodukter som de vill ha och kan lita på. Med Emeril s sakkunskap, för att inte tala om hans grundligt smittsamma entusiasm för matlagning kommer Från Emerils Kök att bli den destination som valts för alla som är intresserade av produkter till köket . ‘Lagasse blev skicklig i konsten att bröd och bakverk gör som en pojke i ett portugisiskt bageri i sin Fall River, Mass., Grannskap. Han följde senare sin kulinariska dröm och arbetade sig igenom Johnson och Wales University kulinariska program, tjänar en doktorsgrad. Från den dag som dörrarna öppnade 1990 drabbade Emeril’s Restaurant extatisk beröm. Efter framgången med Emeril Restaurant öppnade Lagasse åtta fler anläggningar: NOLA, New Orleans 1992, Emerils New Orleans Fish House på MGM Grand Hotel i Las Vegas 1995; Emeril s Delmonico s i New Orleans 1998; Emeril s Orlando på Universal Studios och Delmonico Steakhouse i Las Vegas 1999 och Emeril’s Tchoup Chop i Orlando, Emeril Atlanta och en annan Emeril Miami Beach i 2003. Om Shop at Home NetworkShop på Home Network är en nationellt televised home shopping service som säljer varor genom interaktiva elektroniska medier, inklusive broadcast, kabel och satellit-tv. Dessutom utvecklar Scripps Networks aggressivt sina nya medier, inklusive video on demand, bredband och spansktalande programmering. Scripps Networks ‘varumärken kollektivt finns tillgängliga i mer än 95 länder på sex kontinenter. Ambassader runt om i världen via amerikanska väpnade radio- och televisionsservice. Scripps Company (NYSE: SSP), en mångsidig mediebransch med intressen i tidningsutgivning, tv-sändning , nationella tv-nät, interaktiva medier och tv-detaljhandel. Scripps driver 21 dagstidningar, 10 sändnings-tv-stationer, Scripps Howard News Service och United Media.